Pages

Tuesday 11 October 2011

JANGAN SOMBONG


Assalamualaikum...

Hari nie semua keje rumah saye yang ambil alih buat..hehe Why?? Because before this kakak saye yang buat, so memandangkan sekarang tengah cuti semester saye la buat sume keje rumah..hee Where is my sister?? My sister went to Kuala Lumpur nk standby untuk convocation dia this sunday, so i will follow her with emak and ayah friday nanti.. 

Tadi tengah makan as usual emak mesti on radio untuk dengar ceramah, berselera sikit nak makan sambil dengan ceramahkan..:P So, topik today ialah SOMBONG.. Like topik ni so much, dengar dia cakap tadi kadang2 macam dush dush dush  kene kat diri sendiri je..hehe Ustaz tu kata kadang2 kite nie sebagai umat islam tak sedar yang sebenarnya kita nie sombong.. So everybody better jage diri dari menonjolkan sifat2 SOMBONG anda..:)


Let me tell u that :- 
Sombong adalah sifat yang dimiliki oleh manusia dengan menganggap dirinya lebih dan meremehkan orang lain. Mereka adalah orang yang takabbur (mean menolak kebenaran dan menghina orang lain), kerana orang yang takabbur itu seringkali menolak kebenaran yang datang dari orang yang kedudukannya lebih rendah dari dirinya. Sombong merupakan sifat IBLIS LAKNATULLAH, dengan sebab itulah ia ingkar/kafir kepada allah S.W.T.







So, renung-renungkanlah..^-^
I will try my best not to be SOMBONG..:P
Sombong ke?? Tak de la sangatkan..hehe 



Salam...

No comments: